Місячник пройшов успішно

25.05.2017 09:54

Місячник з охорони праці та безпеки життєдіяльності було проведено в ДНЗ с.Драниця.

Під час навчально-виховної роботи педагоги формували у дітей розуміння того, що у цьому прекрасному світі існує не тільки "добро", але й "зло", і це "зло" може шкодити і навіть загрожувати усьому живому. Відповідно до віку малечі давали поняття про небезпеку і безпеку, про те, що від нас самих залежить наше життя.

Стимулюючи природну допитливість і цікавість дітей, заохочуючи їх до активного пізнавання та вивчення світу, вихователі відпрацьовували у них навички обережної та обачної поведінки у повсякденній життєдіяльності та непередбачуваних обставинах, при знайомстві з усім новим та незвіданим.

Для вихователів було організовано педагогічні роздуми «Життя дитини – в наших руках» з метою згрупування усіх дорослих та визначення як проблем, так і конкретних завдань з питань безпеки дітей. Відверта, небайдужа розмова допомогла підвищити відповідальність дорослих за збереження життя дітей.

Проводилися гри-драматизації "Добро і зло" та екскурсії-прогулянки по території дошкільного закладу. Під час прогулянок діти вчилися, як правильно гратися на вулиці, яких правил безпечної поведінки слід дотримуватися при використанні різного обладнання. Діти моделювали ситуації із знаходженням якогось пакету, відповідного предмету, вчилися правильно себе вести під час гри "Обережно - щось нове і незнайоме!". Під час ігрової вправи "Предмети, які без дозволу дорослих брати не можна" діти вказували на найнебезпечніші предмети, згадували про них загадки, прислів'я. Екскурсія на природу "Що нас оточує" проходила під час прогулянки по зеленій зоні дошкільного закладу. Діти милувалися природою, весняними квітами, розповідали, що бачили, згадували правила безпечної поведінки у природному довкіллі.

На заняттях з художньої праці діти повторювали правила користування різними матеріалами, інструментами.

Бесіда "Я - частинка живої природи" та дидактична гра "Корисно і шкідливо" виявили знання дошкільнят про сонце, повітря, воду, рослини, тварини, про те, чим весь оточуючий світ природи може бути для нас корисним, а чим - шкідливим, а то і небезпечним.

У старшій групі вихователі Лілія Брагар і Анжела Руснак проводили дидактичні ігри: "Пори року", "Що таке стихійні лиха", під час яких повторювалися та поглиблювалися знання дітей про природні явища, які спостерігаються у різні пори року, чим вони можуть бути небезпечними, як правильно себе вести під час стихійних лих (грози, повені, снігопаду, ожеледиці, заметілі, обвалів, вулканів, землетрусів тощо). Також говорилося про виникнення пожеж у природі, як запобігти, як правильно себе вести у разі небезпеки.

Під час прогулянки було організовано прибирання території дошкільного закладу. Вихователі давали дітям поняття про забруднене навколишнє середовище, про необхідність берегти чистоту природи. Діти пригадували прислів'я, приказки, загадки про природу, явища природи, небезпечні стихійні лиха.

 Робота з батьками була присвячена проблемі забезпечення безпеки дитини тоді, коли ми залишаємо її вдома саму. Бесіда з дітьми на тему: "Сьогодні в мене вихідний, сьогодні я у домі сам", ситуаційна гра "Як я провожу час наодинці", ігрові вправи "Телефонний дзвінок", "У двері хтось постукав", дидактична гра "Небезпечні речі вдома" з’ясували, чим же дійсно займаються діти на самоті, визначили основні правила безпечної поведінки дошкільнят вдома, навчили цікавим іграм, веселому і безпечному спілкуванню з телевізором, комп'ютером, улюбленою кішкою, собакою тощо, допомогли набути навички правильної поведінки у разі появи непередбачуваних обставин, людей, надзвичайних ситуацій. Особлива увага була звернена на електричні і газові прилади, гострі предмети, ліки, мийні засоби, відчинені вікна і балконні двері тощо.

Під час прогулянки була змодельована ситуація "Коли я сам гуляю у дворі". Були відпрацьовані моделі правильної, безпечної поведінки на дитячому майданчику з фізкультурно-оздоровчим, спортивним обладнанням тощо.

Також була проведена гра "Я дзвоню у службу спасіння: 01, 02, 03, 04...".

Тиждень "Моя безпека на дорозі" був присвячений проблемі збереження життя дітей під час їх перебування на вулицях і дорогах, де їх підстерігають такі небезпечні «сусіди», як автомобілі, автобуси, трактори, тощо. Метою тижня стало не тільки ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху, дорожніми знаками, але і з правилами поведінки пішоходів, моделями безпечної поведінки у різних ситуаціях, правилами надання найпростішої допомоги або самодопомоги у разі травм, ДТП тощо.

Бесіда "Моя дорога у дитячий садок" визначила найбезпечніший шлях до рідного садочка і вчила дітей не створювати під час цієї дороги небезпеки для себе,  своїх рідних, для оточуючих.

Вихователі Інга Єремія і Мар’яна Хажіу провели дидактичні ігри "На чому люди їздять?", "Світлофор". Вони закріпили набуті та прищепили нові знання дітям про залізничний і автомобільний транспорт, види машин, роботу служб ДАЇ, користування пішохідними доріжками, світлофором тощо.

Під час прогулянки проводилися творча, сюжетно-рольова гра "Ми пішоходи", рухлива гра "Я - автоінспектор" на спеціально розміченому майданчикові. Також була розіграна сюжетно-рольова гра "Швидка допомога". Проводилась бесіда "Як уникнути травм". Дидактичні вправи: "Хто живе поруч зі мною", "Свої-чужі", "Моя сім'я", "Мої друзі" зорієнтували дітей у складному світі людських взаємин, навчили доброзичливості, ввічливості, лагідним стосункам з рідними та близькими.

Під час сюжетно-рольової гри "Чи завжди цукерка смачна» діти вчилися, як себе поводити з незнайомими людьми. Ситуаційна гра "Сигнал "Увага всім!" познайомила дітей з поняттями: аварія, катастрофа, надзвичайна ситуація, правила безпечної поведінки, евакуація під наглядом дорослих, безпека у натовпі тощо. Також було проведено комплексне театралізоване заняття "Рятуємо Колобка".

Під час прогулянки проводилися дидактичні ігри по закріпленню у дошкільнят навичок безпечної поведінки у різноманітних ситуаціях, у том числі: поведінка на воді, підготовка до новорічних, різдвяних свят тощо.