Опорна школа – майбутнє освіти

07.09.2016 15:41

Нещодавно Міністерством освіти і Міністерством фінансів було прийнято рішення про створення опорних навчальних закладів по всій Україні. Для початку їх було 24, серед опорних шкіл – і Мамалигівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Мамалигівської об’єднаної територіальної громади.

Напередодні 1 вересня наш кореспондент запитала у керівництва Мамалигівської ЗОШ І-ІІІ ступенів та у голови Мамалигівської сільської ради об’єднаної територіальної громади про плюси і мінуси створення опорної школи, як закладу освіти, що має відповідати сучасним вимогам.

Директор Мамалигівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Геннадій Іоніцой:

–  В першу чергу хочу зазначити, що фактично наша школа є «опорною» давно, просто не було такого офіційного статусу. Уже багато років поспіль  в Мамалигівській ЗОШ навчаються діти з Костичан, Драниці, Стальнівці, навіть з Молдови. Хочу наголосити, що реформа освіти в Україні неминуча. Всі це розуміють. Сучасні вимоги змінюють і учня, і педагога, і школу, як суспільний інститут. На мою думку створення опорної школи сприятиме підвищенню якості освіти та раціональному використанню коштів. Відповідно до розпорядження КМУ від 05.10.2015 №1033 «Про перерозподіл освітньої субвенції» Мамалигівська школа отримала обладнання для кабінету фізики у сумі 100 тисяч грн. Практично по всій школі та по всіх школах-філіях замінено вікна на енергозберігаючі блоки.

У рамках проекту міжнародної технічної допомоги опорним школам, я підписав договір-меморандум, за яким протягом вересня 2016 року Мамалигівська ЗОШ отримає:

·  новий сучасний комп’ютерний клас, що складається з 10 учнівських комп’ютерів та одного комп’ютера для вчителя з усім програмним забезпеченням;

·  комплект навчального демонстраційного обладнання для наступних дисциплін: фізика, хімія, біологія;

·  комплект меблів для кабінетів та комп’ютерного класу;

·  мультимедійний комплекс (сенсорна дошка, проектор та комп’ютер для вчителя).

Загальна сума коштів на обладнання – близько 500 тис. грн.

Також на даний момент триває процес вибору підрядника на виконання ремонтних робіт, який, згідно процедурних вимог, буде завершений протягом наступних двох-трьох тижнів. Загальна сума коштів на виконання робіт – 25 тисяч доларів. Заплановані такі ремонтні роботи:

·  встановлення пандуса з поручнями, аби зробити перший поверх школи доступним для людей з особливими потребами;

·  переобладнання туалетних кімнат на першому поверсі основної будівлі школи, щоб створити один туалет для інвалідів;

· ремонт спортивного залу (заміна підлоги, установка дерев’яної панелі на стіни, установка захисної сітки на вікна і радіатори опалення, заміна вентиляційних решіток);

·  ремонт тренерської кімнати і коридору біля спортивного залу;

·  ремонт роздягальні хлопчиків і дівчаток біля спортзали;

·  ремонт їдальні з кухнею;

·  встановлення козирка над входом в спортзал.

Думаю, що до 1 жовтня роботи розпочнуться.

За результатами ІІ етапу обласного конкурсу «Кращий проект опорного закладу» в Чернівецькій області визначено 2 опорні заклади: Кельмінецький ліцей (обсяг фінансування – 2 млн. 100 тисяч грн.), Мамалигівська ЗОШ (1 млн. 800 тисяч грн.)

Заступник директора з науково-методичної роботи Мамалигівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Діна Романчук:

– Якісна освіта – це основа людського розвитку. Створення опорної школи – це вимога сучасності. Опорна школа дійсно може дозволити значно покращити рівень освіти. Позитив опорної школи – це сучасні класи та якісна освіта; підвищення ефективності управління закладом та філіями, активізація діяльності структур школи; створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності; сприяння здоровій конкуренції між школярами та закладами освіти, їх прогресивному, гармонійному розвитку; підвищення інноваційної активності закладу; забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації педагогічних працівників; позитивна динаміка задоволення якістю освітніх послуг тощо.

Голова Мамалигівської сільської ради об’єднаної територіальної громади Аркадій Шова:

– Сьогодні в умовах змін у соціальному, економічному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері освіти та виховання, мета – формувати конкурентноспроможну, здібну, творчу особистість, яка прагне до самореалізації та самовдосконалення.

Ми повинні розуміти, що система фінансування освіти змінилась. Бюджет школи розраховується від кількості учнів. Чим більше учнів, тим більше фінансування. Фінансово опорна школа тільки виграє. Разом із філіями збільшиться розмір субвенції.

Створення опорних шкіл та філій – це свідомий виважений, продуманий крок у майбутнє, який забезпечить рівний доступ до всіх дітей до якісної освіти. Навчаючись в опорній школі діти зможуть не тільки здобувати якісну освіту, а й матимуть можливість спілкуватися з більшою кількістю однолітків. Навчання в опорній школі створить умови для успішної соціалізації учнів, сформує конкурентно спроможну особистість, яка прагнутиме до самопізнання та самовдосконалення. Головне для громади – це діти, їх потреби, інтереси, мрії, адже вони – наше майбутнє.