Щоб школа справді стала українською і по-справжньому новою

23.01.2020 15:17

Кожна людина, на мою думку, є боржником своєї професії

Френсіс Бекон

Січнева педагогічна рада у Мамалигівській ЗОШ І-ІІІ ступенів пройшла завзято і не залишила нікого байдужим. Всі присутні були єдині в тому, що реальна дієвість Нової української школи залежить від кожного конкретного педагога: його знань, умінь, компетенцій, розуміння стратегічних цілей діяльності та наявності дієвого інструментарію для практичної реалізації заявлених завдань.

Обговорювались традиційні питання: про підведення підсумків внутрішкільного моніторингу за І семестр, визначення рівня та якості знань учнів; вихвалення претендентів на нагородження медалями; про стан ведення класних журналів.

Нетрадиційними були питання:

- про педагогічну творчість як джерело освітніх інновацій і професійного самовизначення вчителя в умовах реформаційних змін;

- погодження  Положення про Внутрішню систему забезпечення якості освіти Мамалигівської ЗОШ Мамалигівської сільської ради

Учителі активно обговорювали обидва питання.

Педагогічна творчість учителів школи виявляється в оригінальному вирішенню педагогічних завдань, в застосуванні педагогічного досвіду в нових умовах, в удосконаленні системи роботи з учнями, в розробці нових прийомів і методів роботи. Під час роботи з учнями педагоги Мамалигівської ЗОШ передбачають педагогічні ефекти, впливають на уяву, пізнавальну діяльність учнів, що робить їх діяльність творчим процесом. Всі погодились, що педагогічна творчість є системотворчим компонентом педагогічної культури.

На педагогічній раді було обговорено і погоджено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (ВСЗЯО) Мамалигівської ЗОШ.

Внутрішня система забезпечення якості освіти школи передбачає:

• стратегію  та процедури забезпечення якості освіти;

• систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

• критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

• критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності учителів;

• критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників школи;

• забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;

• забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління школою;

• створення в закладі  інклюзивного освітнього середовища.

Обговорення даних питань дозволило побачити переваги і «слабкі місця» в організації освітнього процесу, підказало можливі шляхи підвищення якості освітньої діяльності. Педагогам та учням залишилось  пройти цими шляхами та отримати якісний результат. Висновки в кінці роботи напросились самі. Отже, відсидіти, перечекати не вдасться нікому: занадто багато навкруги критиків, занадто багато закладено зусиль для руху вперед, занадто багато поставлено на кін. Тому мисліть позитивно, транслюйте впевненість у прогнозах, любов і повагу до своєї професії. Це перша умова досягнення поставлених глобальних цілей.

Шановні педагоги, давайте разом постараймося, щоб наша школа справді стала українською і по-справжньому новою, бо це нам під силу.